22 okt 2015

Een pittig klasje...

... En een pittig begin van het jaar. Potverdikke. We zijn nog maar even bezig en ik ben alweer uitgebreid toe aan vakantie. Een vakantie waarin ik even niks hoef te doen, welteverstaan. Ja, uitslapen en doen waar ik zin in heb. De 26 kinderen in mijn stageklas lijken hetzelfde te hebben en stuiteren druk door de klas, dus in de klas aan opdrachten werken lijkt haast onmogelijk. En zodra ik thuis kom zijn er zoveel bomen; ik ben het bos kwijt. Waardoor ik dus ook hier het bijna onmogelijk vind om te werken. Man, had me gezegd dat het derde jaar zo druk was en ik had me voorbereid op een winterslaap deze maanden. Dan had ik nootjes verstopt in de grond en ik had me verstopt in het dikke dons van mijn bed.


Dat is natuurlijk wat overdreven maar, "potjandriedubbeltjes nog an toe" ik (en ik denk veel studenten met mij) verdrink in het werk dat het derde jaar met zich mee brengt. En dat is niet erg, want ik hou wel van een uitdaging. Echter ben ik ook niet vies van een lekkere luie vakantie waarin slapen en films kijken of boeken lezen een hoofdrol speelt. Die vakantie heb ik nu niet. Het is herfstvakantie 2015 en ik ben van 9:00 's ochtends tot zeker 20:00 's avonds hard aan de studie. Niet alleen leren, maar ook verslagen typen en observaties uitwerken en... en... en...

Wederom moet ik dus voor school even het sociale leven uitzetten. Geen bezoekjes aan vriendinnen aan de andere kant van het land, geen bezoek brengen aan mijn opa en oma of de vriendin die praktisch om de hoek woont en zelfs geen bezoekjes aan mijn ouders die om 19:00 lekker beneden in de warmte van de kachel een kop koffie drinken en lachend commentaar geven op reclames. Ik geef overigens wel lachend commentaar op dingen. Dingen die ik niet goed getypt heb of grappige feitjes die ik tegen kom tijdens het leren. Tja. Verschil moet er zijn.

Mocht je ondertussen de vermoedens hebben: stress? Toetsweek? Kan ik je bij deze vertellen: klopt als een bus! Die komt er inderdaad weer aan en verslagen moeten meer dan ooit weten van mij en de leerlingen aan wie ik lesgeef (handelingsplannen, praat me er niet van). En de schaarse tentamens die ik deze periode heb, heb ik weten op te vullen met in te halen tentamens. Ach... Eigen schuld dikke bult! Buiten maken de kinderen mij jaloers: zij spelen buiten in de bladeren, gooien met gevallen eikels naar elkaar en doen tikkertje en verstoppertje. Mijn gedachten dwalen af naar mijn leerlingen in groep 8. Zouden die nu ook lekker aan het spelen zijn, buiten? Misschien wel binnen met een nieuw computerspel of videogame. Hé! Computerspel! Ik zit ook achter mijn computer.

Het glas is halfvol, hè. Ik ga maar weer eens verder.

Tot later!
Laura.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten