28 aug 2015

We zijn er weer klaar voor!

Met een rood koppie komt de jongen de klas binnen. Hij geeft de koffie aan juf A. die al begint te lachen. De jongen komt naar mij toelopen en kijkt een beetje beschaamd naar het kopje thee dat hij voor mij gehaald had. Het zakje was in het hete water gevallen; compleet met papieren zakje. Ik lach naar hem en zeg met een knipoog: "Ach, gelukkig hebben juffen warmte-vaste handen! Deze thee valt nog te redden hoor, ga maar weer lekker zitten." En de jongen loopt lachend weg, terwijl de rest van de klas ook door krijgt waarom hun juffen moesten lachen. Er klinkt gegniffel en juf A. maant de klas weer tot stilte, immers waren zij bezig met zelfstandig werken!

Vandaag was het zover, goed voorbereid *ahum* ging ik vandaag weer naar de Beatrixschool. Zoals ik de afgelopen twee jaar ook had gedaan. Van Windesheim mocht ik weer terug naar mijn oude stageschool en dat beviel mij prima: ik werd warm ontvangen door de collega's en ook oud-leerlingen kwamen me met knuffels en "JUF LAURAAA"-s begroeten. Na een zes weken lange vakantie leek ik vergeten te zijn waarom juf worden ook alweer zo leuk was, maar dat was in één klap over na dit warme onthaal. Maar de klas die ik komend half jaar krijg, wederom groep 8, kende ik nog niet.

Daarom was vandaag (als niet school-officiele-stagedag) een dag om kennis te maken met de klas. Dit begon goed, er waren vandaag 3 (!!) traktaties en 's middags was het laatste uur gevuld met gezelschapsspelletjes. Ik sloot mij aan bij Ik Hou van Holland-spelletjes. Redde mezelf onder het Geen Ja-Geen Nee spel uit door spelleider te zijn en keek mee met een potje Risk. Ik voerde hier en daar een gesprekje met de leerlingen. Een prima dagje kennis maken concludeerde ik op de fiets terug naar huis! :)

Tot later!
Laura


Geen opmerkingen:

Een reactie posten