12 mei 2015

Studie Ontwijkend Vakantie Houden

Het is begin mei. Bomen en bloemetjes staan in bloei. De straat waaraan ik woon is veranderd is een sprookjesdecor doordat de roze blaadjes de klinkers hebben bedekt. Dodenherdenking en Bevrijdingsdag staan weer voor de deur dus de rood-wit-blauw-gekleurde vlag is al uit het stof getrokken. Kortom: het is meivakantie. En deze vakantie komt als geroepen. Ik heb voor elke dag een drukke planning gemaakt waarin ik druk bezig ga met school en NPDL. Althans dat was het plan. Ondertussen maakte ik met vrienden plannen voor leuke uitstapjes en neemt mijn moeder me mee als verrassing naar de Waddeneilanden. Dag planning, hallo studie ontwijkend vakantie houden!

Het weekend dat vooraf ging aan de meivakantie ben ik nog druk bezig geweest met NPDL. Ik paste mijn planning aan op de nieuw gemaakte plannen en begon maandagochtend vroeg te brainstormen over invulling van de doelen die we hebben gekregen. Ondertussen zocht ik zo nu en dan een leuk nummer op YouTube en zong ik mee met de muziek. Voor ik het wist zat ik te lachen om Funny Home Video's en was ik school al lang vergeten. Het zelfde gold voor alle andere dagen van de vakantie.

Veel aan school deed ik dus niet, typisch geval van het al eerder genoemde "soggen", of in dit geval: "sovh'en", ofwel: studie ontwijkend vakantie houden. Ik moet zeggen: heerlijk. Een week lang heel erg weinig aan school doen. Natuurlijk deed ik wel wat, ik zorgde ervoor dat ik elke dag minstens een uur achter mijn laptop aan het typen was voor school. Genoeg te doen tenslotte en niet alleen in het kader van NPDL. Andere opdrachten van school hebben ondertussen ook mijn aandacht nodig. Ze zijn als een altijd aanwezige schim in mijn achterhoofd. Deze vakantie heb ik de schimmen erkent en heb ik er een aantal flink aangepakt. Geen NPDL deze meivakantie voor mij. Die komt volgende week weer. Dan heeft de school waar ik stage loop nog vakantie, dus dat gaat helemaal goed komen.


Tot Later!
Laura

Geen opmerkingen:

Een reactie posten