16 mei 2015

Hoe maak ik mijn zoontje bang voor wespen?

"Ik ben bang voor wespen en ik wil dat mijn zoontje ook bang wordt voor wespen. Volgens welke stroming zou ik dan wat moeten doen en hoe heet dat dan?" 
- docent pedagogiek, tijdens een Skype-gesprek afgelopen week.

Een beetje vreemde vraag voor hen die niet weten waar het over gaat. Waarom zou je willen dat je zoontje überhaupt ergens bang voor is? Nou, dit wil mijn docent natuurlijk ook helemaal niet, ze wilde weten of wij studenten kennis hadden opgedaan tijdens haar voorgaande "turbo-college". Dit college ging over leertheoretische stromingen, waarin we een schema maakten (klik: leertheoretische stromingen). We leerden hoe we deze in de praktijk kunnen herkennen of eventueel zelf toe zouden kunnen toepassen. 

Woensdag hadden we met dezelfde docent een geprek over Skype om nog overgebleven vragen te stellen. Aan de hand van dit gesprek konden we aan de slag met nadenken over de invulling voor het doel die we hebben voor pedagogiek. We hadden als sturing van de docent meegekregen om het klein te houden. Het idee voor pedagogiek staat, de TO DO-list is gemaakt en ik heb het plan van aanpak klaar. 

Ondertussen heb ik voor rekenen, pedagogiek, beeldend (persoon en beroep, beeldend onderwijs en levensbeschouwing) en voor internationalisering de documenten met het plan van aanpak daarin helemaal klaar. Dus ik kan vanaf maandag hard aan de slag! Let's do this!

Tot later!
Laura

Geen opmerkingen:

Een reactie posten